Köszönöm a visszajelzéseket, igen tudom, nem írtam az elmúlt 2 hétben, de csak mert sok dolgom volt, de mostanra minden normalizálódott, le tudok ülni a gép elé.

Április 4-én érkezett Argiris. Ő egy görög srác, aki tavaly erasmuson volt a BMF-en, és sok buliba mentünk együtt, jó barátok lettünk. Mikor megtudta, hogy Írországba jövök, megkért, hogy hagy látogasson meg, szeretné látni ezt a fantasztikus szigetet. Persze, hogy beleegyeztem, énis imádom Írországot :) Szóval szombat hajnalban buszra ültem, hogy kimenjek elé a reptérre, felszedtem, és rögtön bele is vágtunk a sűrűjébe, Dublin. Szeretem azt a várost, de már túl sokat jártam a túristahelyeken, na nem baj. Megnéztük a Trinity College-t, a Tűt, Molly Melone-t, végigjártuk a shopping street-et, és nem vettem semmit :) Majd leültünk a St. Stephan's Green-ben, mert gyönyörű időnk volt. Napfürdőztünk, mint más ír őslakosok, közben furcsa figurákat láttunk mindenhol (18. századi ruhákban flangáltak, kalappal, napernyővel). Elsétáltunk a St. Patrick katedrálishoz, ahol a parkban megintcsak megpihentünk, Argiris még alukált is (hosszú volt az út ide). Az időjárás a mi oldalunkon állt. Beültünk a Temple Bar egyik kocsmájába, ahol az írekkel szurkoltunk végig egy lóversenyt, nem hittem volna, hogy egy pár lovacska ilyen érzelmehet válthat ki emberekből :D Este hazajöttünk Carlowba. Másnap sajnos az ír időjárás megtréfált bennünket, szakadt az eső. Jellemző.... elvittem görög barátomat a hétfő esti tánc órámra, amit ő szerintem nem élvezett, csak nézett bennünket. Marine, Én, Kris és egy fekete francia srác voltunk, és úgy táncoltunk, mint a profik, nagyon élveztem. Meghívtam Kris-t a szerda esti házibulimba. Kedden megintcsak szakadt az eső, de amikor pár órára előjött a nap, kimentünk Carlowba várost nézni. Megmutattam neki a parkot, a várfalat és a sétálóutcát, a szökőkutat, és bevásároltunk az vacsihoz, mivel görög kaját terveztem. Este mentünk táncra (standard), de út közben írt Kris, hogy nem tud órát tartani, így elmarad. Épp a város közepén voltunk. Felhívtam Marine-t, hogy most mi legyen, beültünk a Scraggs-ba, ami totálisan üres volt délután 5-kor. Megittunk 1-2 Guinness-t és Smithwick's-et, és készítettünk néhány fotót. Utána meghívtam Marine-t, hogy csatlakozzon hozzánk vacsira. Ők ketten minden csokimat megtalálták, és fel is emésztették a nagy részét, hihetetlen ez a függőség! Közben elkészült a remekmű, tzatziki saláta pirítóssal (mert a görögök ezt így eszik, mint megtudtam). Vicces volt a vacsora, a végén tzatzikit ettünk csokival (köszönjük Marine). A nagy kajálásban megfáradva kitaláltuk, hogy filmet nézünk, és hárman lekuporodtunk a kanapéra P.S.: I love you-t nézni :)) Aki ismeri a filmet, el tudja képzelni, milyen viccesek lehettünk, néztük az ír tájakat a filmben és a végén együtt sírtunk :D Mivel ítéletidő volt, Marine nem ment haza, nálam aludt (no problem, van csomó szobám). Másnapra Kilkenny volt betervezve. Korán felkeltünk és pár óra múlva már ott is voltunk. Csodálatos időnk volt, napsütés, bárányfelhők. A kastély még szebb volt, mint januárban, amikor Jesse-vel mentünk oda. Tökéletes idő volt arra, hogy csomó iwiw meg facebook képet készítsünk :D Argirist lenyűgözte ez a sok zöld fű, a színek és az ír hangulat. Engem is. Nyílván náluk kicsit kopárabb a táj :P Elmentünk a sétálóutcára, majd bolyongtunk össze-vissza a kis sikátorokban, megnéztük a St. Candice templomot a kerektoronnyal, majd beültünk az étterembe meguzsonnázni. Ezek után még benéztem egy-két boltba, könyveket kerestem, de semmi érdekeset nem találtam :( Délután hazamentünk, nagyon fáéradtan, de nem volt megállás, kezdődött a házibuli. Meghívtam az összes erasmusost, akik most épp Carlowban tartózkodnak, így voltunk kb 7-en. Hihetetlen, mennyire kiürült a város, mindenki otthon akarja tölteni a húsvétot, de miért? :S Írország ilyenkor nagyon szép, itt kell kirándulni! Pálinkafesztivált tartottunk, így mindenki eléggé jól volt, hogy menjünk a Temple-be, ahol azért már találkoztunk élő emberekkel. Eléggé jól éreztem magam és egész este táncoltam a parketten, vagyis kettőig. Próbáltam bevonni Argirist is, de ő a szolíd sörözgetést választotta inkább. Én azért elvoltam Marine-al, Amaury-val és Martinnal. Másnap elég későn keltem fel, mert hát megviselt az előző este. Ez olyan délután 3-at jelent. Szép idő volt megint, így kimentünk a parkba, ahol találkoztunk Marine-al és fagyiztunk, hattyúkat etettünk és napfürdőztünk. Estére megintcsak vihar jött, így otthon maradtunk, és egész este IT Crowd-ot néztünk, aki ismeri, annak nem kell magyaráznom. Pénteken érkezett meg Marine anyukája Franciaországból, barátném nagyon be volt sózva. Estére meghívtak minket hozzájuk. Sajt-kóstolós borozós és whiskey-zős este volt. Jacinta, Marine landlady-je megintcsak hozta a formáják. Ott voltak még a szomszédok, Berny és Stan, a fiuk Shawn, Jacita nagytestű kölkei, Jamaima és Leona, Geraldine a szomszéd nő, aki férfinek nézett ki, Peter, Jacinta férje és mi. Szóval ír társaság volt, és meg kell mondjam, iszonyatosan élveztem az estét. Először is a sajtokról: nem értem a franciákat, hogy képesek megenni ennyi rossz ízű és büdös sajtot. volt kb 10 féle, és abból nekem kettő ízlett, egy fokhagymás sajtkrém meg egy lágy sajt, nem tudom a nevét. Első ízben találkoztam a rokforttal és azt hiszem utoljára. Viszont a bor az fantasztikus volt. Én rosé-t ittam Olaszországból, fennséges volt. Közben ír muzsikát hallgattunk, és a vendéglátónk szórakoztatott minket rendesen. Egy bizonyos idő után jól érezték magukat, és megeredt a nyelvük az ötven feletti csacsogós hölgyeknek. Argiris teljesen lenyűgözte őket, amikor kiment, áradoztak róla, milyen okos és kedves, jó a humora, az volt az érzésem, pár óra alatt szerelembe estek a hölgyek (kac-kac). Argiris sem volt szomjas és nagyon élvezte az estét, a végén már mindenki ölelgette meg együtt énekeltek, nagyon vicces jelent volt. Marine anyukája is felengedett pár óra múlva, az angolja nem valami jó, így nem tudta élvezni a beszélgetést, Marine tolmácskodott. Hajnali 3 táján sikerült elszabadulnunk a buliból, ami szerintem emlékezetes élmény lesz mindnyájunknak. Másnap Argiris azt mondta, a "csajok" hibája, hogy sokat ivott, csak itatták és itatták (bor, pezsgő, whiskey...). Természetesen a fejfájás a nagy bulik velejárója :) Utolsó napunkon elmentünk szuveníreket venni és még egy kört mentünk a városban, Marine is csatlakozott, ő is nagyon megkedvelte görögünket. Este Amaury-nál volt egy kisebb összejövetel, szórakoztunk a többiekkel, de a buliba már nem mentünk, mivel másnap nagyon korán kellett kelnünk, a repülő korán indult. 5-kor összeszedtük magunkat, már amennyire lehet ilyen lehetetlen időpontban, kikísértem vendégemet a buszhoz. Nem mentem ki vele a reptérre, mert aznap indultunk is Marine-al és anyukájával a nagy Írországi kirándulásra.

Összegezve a hetet, nagyon jól szórakoztunk annak ellenére, hogy a barátaim nem nagyon voltak itt, a lehetőségekhez és az időjáráshoz mérten sok helyre eljutottunk, és remélem Argiris pozitívan fog visszaemlékezni Íroszágra. Megállapodtunk, hogy utazásunk "cserediák program" lesz, így nyáron én megyek Görögországba és megismerhetem az ottani embereket és szigeteket, már nagyon várom. Ezért jó az Erasmus, sok embert ismerhetsz meg és ha szerencséd van, lesz egy-két olyan emberi kapcsolatod, amik tartósak maradnak és a világ kitárul előtted. Én szerencsésnek mondhatom magam, mert sok jó barátot szereztem Budapesten és Írországban egyaránt, a következő években lesz hová mennem nyaralni :)

Szerző: Timi from Ireland  2009.04.17. 15:25 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://timicarlowbanvan.blog.hu/api/trackback/id/tr1001070989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása