Március 17. Írországban nagyon nagy ünnep, ezen a napon ünneplik a Szent Partik napot, aki az írek védőszentje, és hatalmas buli. Igazából semmiről nem szól, csak agy jó indok a karneválra és az ivászatra. Nyílván mi sem hagyhattuk ki! Hosszas előkészületek után eljött a nagy nap. hajnali 6-kor keltem és 7:45-kor ment a buszunk Dublinba. Már a buszmegállóban érződött a hangulat, mindenki zöldben és Patrik kiegészítőkkel érkezett. Megrohamoztuk a J.J. buszt és 2 óra múlva már Dublinban is találtuk magunkat (az út elég viccesen telt, mindenki sminkelt és tetoválásokkal árasztották el az orcájukat/fejüket/kezüket, amit csak értek). Dublin már felkészült a parádéra, de 9-kor még nem sokan voltak aktívak, így betértünk a Mekibe inni egy kávét. Nem voltunk sokan, max 20-30-an az IT Carlowból, mind international student-ek. Erről a napról igazából a képek tudnak mesélni. :) Elfoglaltuk a helyünket az O'Connor street végében lévő hídon, és röpke 3 órás várakozás utána elkezdődött a karnevél. Nem vártam sokat tőle, nem is kellett :) Érdekesebbnél érdekesebb figurák vonultak fel 2 órán keresztül. Közben a lányok kisminkelték Jesse-t, akinek az egész feje egy ír zászló lett, nagyon népszerű volt az írek körében, mindenki fényképezte :D Maga a hangulat volt leírhatatlan a városban, külföldiek és írek egyaránt őrjöngtek, zöldek voltak! Ezek után belevetettük magunkat a Temple Bar forgatagába, mely teljesen tele volt emberekkel. Kollektívan beültünk egy bárba, és elkezdtük az alapozást az estére. Közben élő zenét hallgathattunk. A csapat kezdett leszakadozni, mindenki ment, amerre jónak látta. Mi természetesen együtt maradtunk a francia és finn barátaimmal. Marine, Claire, Jesse, Juhani és Heidi. Elindultunk felfedezni a város többi pontját és összeszedni német barátainkat. Megismertem Molly Melone szobrát és a shopping street-et, mondanom sem kell az is tele volt. Eljutottunk a St. Stephan's Green-be, ami egy gyönyörű park a város szívében. Komoly kontroll volt, midnenki táskáját átnézték, nem-e viszünk be alkoholt a parkba. Jesse-ék így kint maradtak :) Ücsörögtünk ott egy kicsit, kibeszéltük az életet, majd elindultunk összeszedni a fiúkat. Visszamentünk a Temple Bar-ba, hogy csatlakozzunk barátainkhoz, akik egész idő alatt ittak, mondanom sem kell, midnenki jól nézett ki :) Abban a bárba megintcsak élő zenét hallgattunk, és ott voltunk egész este. Ennyi részeg embert még fesztiválokon sem láttam. Este a 11-es busszal mentünk haza, néhány embert támogatni kellett, de épségben megérkeztünk Carlowba, és az egész napos menetelés után bedöltem az ágyamba. Jó tapasztalat volt ez a nap, megismertük az igazi Ír feelinget :)

 

A hét további fele arról szólt, hogy kipihenjem magam, mielőtt jön a dream team, Szilvi, Ancsa, Nóri és Tomika, akik nyílván olvassák a blogomat :D Beszereztem takarókat meg kaját meg piát. Csütörtökön jöttek, Márc 19-én. De előtte még találkoztam hőn szeretett Dudásnémmal, aki a KGK-s koordinátora az erasmus programnak, illetve Medve András dékán úrral, aki elkísérte őt erre a megerőltető kirándulásra. A csütörtöki napon fel lett borítva, mert meghívtak ebédelni és utána sörözni engem és Ádámot, ami megtisztelő, de a készülődésben nem, segített elő. Így hazarohantam és megcsináltam a bolognai szószt másnapra, ha megérkezünk Dublinból, legyne mit enni, illetve összeszedtem a cuccaimat és mentem Dudásnéval piálni. Elvittem őket a Scraggs-ba, ami ugye a kedvenc helyem, és délután 5-6 fel elviselhető a légkör. A Tanárnő nem bírtam meginni a Guinness-t, így elcseréltem vele a Smithwick's-emet :D

Villám sebességgel ültem fel a buszra és már száguldottam is a reptérre, később rájöttem, hogy nem kellett volna, mert a barátok gépe csekélyke 1 órát késett, így én 20:30-kor kint voltam a reptéren ők meg 23:10-kor szálltak le... szóval élvezetes 3 óra a reptéren... hagy ne mondjak semmit, legalább volt időm elolvasni a Dublinról szóló bejegyzést az Útikönyvben! Megérdezett a bagázs, puszi-puszi, és indultunk be Dublinba, elfoglalni a szállást. Az Isaacs hostelben laktunk, ami nem volt valami nívós, de egy éjszakára teljesen megfelelt. Szerencsétlenségére Ancsa elhagyta a telefonját, így este még futottunk 2 kört, hogy megtaláljuk, sikertelenül. Másnap nekivágtunk a nagy Dublinnak, a hostelben hagytuk cuccainkat. A kötelező köröket lefutottuk: Megnéztük a Tű-t, ami egy 120 m magas tű az O'Connor street-en alja 3 méter, teteje 10 cm átmérőjű. Majd átmentünk a Trinity College-be, ami nem kötötte le egyikünk figyelmét sem, de jó képek készültek. Iszonyat forgalom volt a városban, és mindenki dudált, később kiderült, hogy aznap volt (Márc 20) az Ír Nemzeti Nárcisz Nap (nárcisz nap....). Molly Melone-al lefényképezkedtünk és a shopping street irányába sétáltunk. Tomikának ekkor kezdődött a migrénje :D Nem is mentünk be sok boltba :P A St. Stephan's Greenbe mentünk velük is, ahol megintcsak fényképeztünk. Szerencsénkre nagyon jó, napos időnk volt, hideg sem volt. Ezután átvágva az egész városon (útközben mindent tüzetesen megnézve) eljutottunk a Guinness Storehouse-ba, ami egy múzeum a sörgyártásról és a Guinness kultuszáról. Nem lehet elmesélni, csak meg kell nézni. Sajnos a lányok figyelmét ez sem kötötte le annyira. És be is vallották, nem szeretik a Guinness-t. Megfáradva az egész napos sétálástól, betértünk abba a pubba, ahol kedden a barátokkal voltunk, most kisértetjárta helynek nézett ki. Felhajtottunk egy ír kávét, és pár órán keresztül beszélgettünk. Aztán irány vissza a hostel, a csomagjaink, és Carlow. Ancsával beszereztünk vadi új Tamagochi-kat, nem viccelek, azzal játszottunk út közben. A buszúton mindenki kidőlt. Úgy terveztük, 11-re megérkezünk Carlowba, lepakolunk és utána megyünk bulizni, hát ez nem így lett :) Ehelyett megtápoltam a team-et és megmutattam a házamat, ami már teljesen üres volt, mindenki kiköltözött. A lányok együtt szerettek volna aludni így felhoztunk egy matracot és családiasan mind az 5-en a szobámban aludtunk. Remélem nem kell mondanom, milyen rendetlenség és ruhakupacok voltak a szobában :D de nekem tetszett. Márnap összeszedtük magunkat úgy dél felé, és elindultunk a Carlow túrára, ami megintcsak shopping túra lett Tomika és az én nagy örömömre. Ancsa nem kevesebb mint 5 pár cipőt vett :D és hagy ne soroljam, milyen kincsekle lehet lelni itt a Penny's-ben (olcsó bolt, ahol minden van és jó minőségben). Azért a rend kedvéért megmutattam nekik a sulimat, ami teljesen lenyűgözte a lányokat :) Siettünk haza este, mert 8-ra hívtam a barátokat. Jah, ugyanis bulit szerveztem a csapat tiszteletére. Meghívtam kb 20 embert. Kb 40 el is jött, szóval megtelt a ház élettel. THX Ancsa hozott 2 liter mézes házi pálinkát, istenem, de jó volt :D megkínáltunk mindenkit, és a legtöbb embernek bejött, Amaury kedves az Unicumot preferálta. Mindenki itt volt, aki számít, az összes kedves barátom, nagyon jól éreztem magamat! Finn barátaim is hoztak egy kis hazait, valami kávé-szerű lötyit, de nekem nem nyerte meg a teccésemet. A lányok a német barátaimat szórakoztatták fél éves nyelvtudásukkal, Alex és Johanna nagyon élvezték őket :D Én meg próbáltam szórakoztatni a vendégeket, bár nem nagyon kellett. Tomika is angolozott, nem emléxem kikkel :) ezek után nekivágtunk az éjszakának 11-kor, cél a Leverett volt. Az egész bagázs betódult, és hajnali 2-ig buliztunk (míg ugye bezárt a kóceráj). Szerintem a csajok, Tomi és én is élveztük a helyet, a pálinka megtette a hatását, néhány részletre nem emlékszem. Aztán hazafelé vettük az utunkat, Amaury és Benni hazakisértek minket, nehogy megtámadjanak minket, törékeny lányokat :) Este hazajött az egyik ex lakótársam, és még iszohttunk vele egy kicsit hajnali 3 felé. Másnap Mindenki fáradt volt érthető módon, így kihagytuk a betervezett Kilkenny utat és itthon hülyéskedtünk meg takarítottam, mert a csekélyke házibulim miatt nagy szemét maradt. Délután Marinne-al, Claire-el és Kristina-val találkotunk a Carlow Parkban, kihasználtuk a gyönyörű időt a napozásra, majd meglátogattuk a Carlow Castle-t :D Este a lányok elkezdtek bepakolni és rájöttem,hiú ábránd, hogy én bármilyen cuccomat is hazaküldöm, mert egy négyzetcentiméternyi hely sem volt a táskájukban. Hétfőn eljött a könnyes búcsú ideje, felpakoltam őket a buszra és elmentek a naplementében (vagy mi). Suliban is jártam aznap, angol óra meg tánc. És mostantól a HRM beadandómra koncentrálok, mert nagyon el vagyok maradva és már csak 1,5 hetem van, hogy befejezzem :) remélem pénteken ez sikerül, de ha nem, szombaton, mert akkor újabb party, Fatima, az osztálytársam szülinapja lesz.

 

Szerző: Timi from Ireland  2009.03.26. 21:34 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://timicarlowbanvan.blog.hu/api/trackback/id/tr51027995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása